Jag är en idiot!


idiot-inside

Jag har mina domäner på en server jag hyr. Fick ett mail om att jag hade alldeles för många mysql-databaser igång. De var rester efter tidigare installationer som jag avinstallerat. För att undvika att de skulle höja min avgift var jag tvungen att plocka bort de som inte var i bruk. De utgjorde en onödig belastning på servern.

Jag kollade vilka databaser som var knutna till  de bloggar jag har och började ta bort de överflödiga. Inga problem där. Eller hur?

Tyvärr lyckades jag på något mystiskt sätt radera två som användes. Resultatet blev att allt innehåll på caisaviksten.se och Min långa krokiga resa försvann! Och som den idiot jag refererar till i rubriken hade jag ingen backup. Tur i oturen är att caisaviksten.se finns på waybackmachine från augusti i år. Det blir an massa klippa och klistra innan de är uppe i bloggen igen.

Min långa krokiga resa hade jag tyvärr inte samma tur med. Men på datorn har jag utkast till alla texter utom  den sista. Jobbigare att återställa men det skall bli av.

När jag postat det här skall jag omedelbart installera backup plugins på alla bloggar!

Kommentera

