Ny filmroll!


clapper-board

Jag såg ett event på Facebook om en film som verkade intressant. Man sökte nu skådespelare. Jag skickade iväg ett mail och anmälde mitt intresse. Ganska snabbt fick jag ett svar, där listades de roller man skulle besätta. Jag valde den jag tyckte passade mig bäst, främst åldersmässigt.

Nästa dag kom ett mail som hade manuset som bilaga. Den roll jag sökt hade ganska få repliker. Litet av en besvikelse förstås, men bättre än inget.

I tisdags, 22/9, begav jag mig så till Söder för en audition. Lokalen var litet knepig att hitta. Men med hjälp av en äldre dam hittade jag rätt till slut.

Något direkt agerande var det inte. Mer att läsa repliker och att lägga känsla i dem. Det hela var över ganska fort och jag tänkte att ”den rollen får jag nog inte”.

Och så var det. Dagen efter kom ett mail. Jag och en kvinna till hade sökt samma roll. Och de var så nöjda med oss båda att de strök den ursprungliga rollen. I stället skriver de två nya roller, mer omfattande, för oss!

Till våren startar inspelningarna. Ser verkligen fram emot det!

Du kanske otåligt väntar på att se mig på vita duken? Redan i november får du din önskan uppfylld. Jag är med i SWAT, Shes Wild Again Tonight, som har premiär unde Stockholms Filmfestival.

 

Kommentera

