Är så jävla trött på individuell transkamp


Läs och begrunda!

Lo Silverstjärna

Under den senaste tiden har jag lagt märke till att den svenska transkampen har förlorat den radikala inriktningen som fanns när jag började bli aktiv, där vi var arga, kompromisslösa och vägrade ta skit, där vi var ett kollektiv. Numer har vår kamp gått och blivit liberaliserad, den har blivit individualistisk. Vilket är en stor sorg för mig, vi har tappat den radikala kraften som vi hade för lite mer än ett år sedan.

För att tala klarspråk så är jag jävligt less på den individualistiska vinden som blåst över oss. Så jävla trött på att allting ska handla om identitet, när det enbart splittrar oss och gör oss svaga. För vi kan inte komma någonstans utan kollektiv kamp. Vi kommer inte heller komma någonstans genom att prata om identitet och förvandla vår transkamp till att handla om assimilering eller inte. Jag ställer mig helt emot all form av assimileringsprocesser…

View original post 830 fler ord

Kommentera

