Hon kallas genuspsykopat


THE LESBIAN TIGER

Det är en katastrof för svensk fotboll och AIK att Sofia B Karlsson slutar.
Men jag förstår henne, utan att jag själv ha varit utsatt, men nog finns det en gräns för vad det är värt. Och vad en människa orkar. 
Jag beklagar, AIK, att ni förlorar en sådan kraft. Jag beklagar för svensk fotboll.

Hon kandiderade till riksdagen 2006 för F! och det har stört många supportrar i forum vad jag sett. (Bland annat i diskussioner från förra säsongen) Hon kallas för genuspsykopat och att det enda hon vill och velat är att politisera fotbollen.

Om man kallar hbtq-arbete och jämställdhet för politisering borde inte SvFF och UEFA och FIFA arbeta mot rasism. Det är ju lika illa, i sådana fall. På vilken gräsrotsnivå måste vi ner för att se var politiken spelar roll? Kommunens anslag till gräsplaner?

 
Partipolitiskt obundet ska det vara ja, men att lyfta en förening som…

View original post 538 fler ord

Kommentera

