Känner mig lurad och förbannad.


my

I slutet av sommaren bytte jag internetoperatör till Wifog. Deras idé går ut på att sälja annonsplatser till företag och organisationer. För varje reklamfilm jag tittade på fylldes mitt Wifog-konto på med 100 MB. När jag laddade hem stora filer, exempelvis en iso-fil, blev det en hel del reklamtittande. Men det var det värt när när jag inte behövde betala några pengar för det. Det jag betalade var min tid för att titta på reklamen. Helt OK och jag var mycket nöjd med Wifog.

Men från och med 1/12 gäller helt andra bud. Efter att ha nått upp till 4 GB i trafik ändras allt resten av månaden. Man får då bara 15 MB per reklamfilm. Dessutom måste man fylla i en chapta varje gång. Jävligt irriterande! Och 15 MB räcker inte till mycket innan man måste fylla på. Mail och Facebook sen är det kört.

Antagligen beror det på att Wifog har ekonomiska problem. Men  det kunde löst det på ett mer elegant och användarvänligt sätt. Nu slutar allt fler, bland andra jag, att använda Wifog. Resultatet blir att de får än sämre ekonomi eftersom färre ser reklamfilmerna.

Jag fruktar att Wifog snart är ett minne blott. Synd, det var en verkligt bra idé.

2 reaktioner på ”Känner mig lurad och förbannad.

  1. Jag vill tillägga att jag fram till den senaste förändringen varit en entusiastisk förespråkare för Wifog. Hade jag haft den ekonomiska möjligheten hade jag utan att tveka köpt aktier. Min besvikelse över nuläget är desto större.

    1. Dom har slutat svara på frågorna på fb och nu föröker dom få in mer snabba kontanter från de som står i kö. 4gb spärren suger om man tom valt endast surf kunde man fått mer.
      från min mail låda idag:

      Årets julklapp? Investera i Wifog och få simkort på köpet!
      Lagom till jul får du en sprillans ny chans (sista chansen, faktiskt) att teckna aktier i Sveriges folkligaste mobiloperatör! Tillsammans med Unga Aktiesparare öppnar vi upp den sista delen av emissionen, och erbjudandet gäller nu även för dig som står i kö och väntar på ett simkort med gratis surf, prat och sms från Wifog.

      Det är varken krångligt eller dyrt att bli aktieägare i Wifog.
      Det kanske låter annorlunda att erbjuda alla som använder Wifog att köpa aktier, men varför göra som alla andra? Wifog är redan Sveriges folkligaste operatör och vi tycker att alla ska få ta del av framgången. Även du som inte kommit igång med gratissurfet ännu.

      Simkort, anyone?
      Vi vet att du stått i kö för att få ett simkort i evigheter. Nu får du chansen att glida före i kön när du samtidigt tecknar dig för Wifogaktien – som en extra bonus*. Slå två (jul)flugor i en smäll – surfa gratis och och bli delägare i Sveriges folkligaste och snabbast växande mobiloperatör.

      Aktie(jul)paketet
      Vi har ett förmånligt aktiepaket där du kan välja att teckna upp till 25 aktieposter för 900 kronor styck. Låter det intressant?

      Begränsat erbjudande
      Först till kvarn gäller. Vi har ett begränsat antal aktieposter och erbjudandet gäller de första 1000 personerna tecknar sig. Erbjudandet gäller i två veckor (8-19 december). Tack vare de aktieinvesteringar som du och tusentals andra gör i Wifog, kan vi fortsätta att utveckla vår produkt och leverera ännu bättre gratistjänster till tusentals fler användare varje dag. Och du, det är förstås helt valfritt – detta är ett erbjudande.

Kommentera

