Bakis, ågren och nervighet denna söndag


bakisochskakis

En del festande sitter i längre än en dag. Känner mig i dag så in i helvetes nervig och har en total brist på hopp om förbättring. Det finns ingen anledning till att jag skall känna så här, inga reella problem som inte går att åtgärda. Jag vet ju att det med största sannolikhet beror på fredagens alkoholintag. Rester av de gifter och annat som är en del av dagen/dagarna innan tumlar runt i hjärnan.

Inte för att jag ångrar det som ledde fram till dagens tillstånd. Jag och en väninna hade sett den härliga operan Brösten på Tiresias på Årsta teatern, se min bloggpost om den. Efteråt hamnade vi på den lokala krogen Hjälmaren där vi blev kvar tills de stängde vid tvåtiden eller så. När jag går ut brukar det ju oftast bli på queer eller flatställen så att träffa ”vanliga” människor på en förortskrog var en trevlig upplevelse. En mycket kul och givande kväll med andra ord.

Men kan inte låta bli att fundra över varför efterverkningarna av en helkväll ibland sitter i i två dagar. Och varför denna nervighet och nedstämdhet? Det beror inte på att jag ”gjorde bort” mig eller ställde till något. Sånt kan ju göra att man mår rejält dåligt. Men jag hade ju bara trevligt och var social på en acceptabel nivå.

ågren

 

Nåja, att ge mig ut i solen ett tag med en stund på en trevlig uteservering med fika och, t ex, en Budapestbakelse får mig förhoppningsvis i form igen. Sedan hem för att installera Fedora, en Linuxdistribution, på en av mina datorer.

sol-sonriente-8

Puss & pisk

Caisa

Kommentera

